Bug in HouseMate, 16 dec 2019

Onze leverancier informeerde ons over het volgende:

Helaas zit er een serieuze fout in de nieuwste versie van HouseMate Home Control app 3.6 die afgelopen maandag 16 december beschikbaar kwam in de AppStore. Om een of andere reden werd deze bug niet gedetecteerd tijdens het testen en op dit moment is het onduidelijk op welke typen apparaten het van invloed is.
Op bepaalde apparaten start de app na de update gewoon helemaal niet.
Vanwege het iOS-indieningsproces kan het enkele dagen duren voordat een nieuwe update wordt beoordeeld en verwerkt is.

De verkoop van de app is tijdelijk gepauzeerd, de bug is verholpen en de volgende versie komt binnenkort weer beschikbaar.

De bug in versie 3.6 is geïdentificeerd en verholpen. Versie 3.7 wordt nu geüpload naar de playstore en geprobeerd wordt beoordeling te versnellen. Er kan genoeg tijd zijn om de nieuwe versie online te krijgen voordat het app store-team op 23 december sluit. In de tussentijd is de app uit de verkoop gehaald om verdere installaties te voorkomen.
Het probleem had te maken met een wijziging in de beveiligingsvereisten voor iOS 13 van apps die toegang willen hebben tot Bluetooth. Het lijkt nu dat het probleem alleen nieuwe installaties treft in plaats van updates, omdat de gebruiker al toestemming zou hebben gegeven.
Dit betekent dus dat de bug alleen NIEUWE installaties op iOS 13-apparaten zou moeten beïnvloeden en dat bestaande gebruikers dus niet zouden moeten worden beïnvloed.


ma 23/12 15:00 uur

Version 3.7 of the iOS HouseMate Home Control app has been accepted onto the app store and should become available in all countries over the next 24 hours.

This resolves the issue of the app crashing on new installs due to the change in Bluetooth security policy in iOS 13.

Thanks for your patience and have a great Christmas,

Scroll naar boven

Belangrijke mededeling

Vanaf vandaag neemt Quo Vadis Nederland afscheid als officiële distributeur van Otiom in Nederland en Vlaanderen. We willen u van harte bedanken voor het vertrouwen en de samenwerking in de afgelopen periode – dat hebben we enorm gewaardeerd!

Voor al uw vragen, bestellingen of ondersteuning kunt u nu rechtstreeks terecht bij ons fijne team van Otiom in Denemarken via https://otiom.com/. Zij staan klaar om u met dezelfde betrokkenheid en kwaliteit te helpen.

Dank voor uw begrip en vertrouwen. We wensen u veel succes en plezier met het gebruik van Otiom!

NAVO-TOP REGIO DEN HAAG VAN 22-28 JUNI

Let op: mogelijk tijdelijke impact door NAVO-top
Vanwege de NAVO-top kan onze service op sommige locaties in Nederland tijdelijk afwijken van wat u van ons gewend bent. Mocht dit voor uw situatie gelden, dan nemen wij uiteraard vooraf contact met u op.